• Krysta Paramythi

Φιλετάκια σόγιας και πατάτες φούρνου με δενδρολίβανο και πορτοκάλι

Εύκολο comfort food ιδανικό για όλες τις εποχές με απλά υλικά

Εάν έπρεπε να διαλέξω ένα ελληνικό comfort food θα έπρεπε οπωσδήποτε να θυμίζει τη γιαγιά μου. Κι αυτό το πιάτο μου θυμίζει τα ψησίματα στο σπίτι της και το αμαρτωλό non vegan παρελθόν μου. Για να καλυτερεύσω λίγο την ανάμνηση βιγκανοποίησα τα μπριζολάκια με πατάτες φούρνου που μας έφτιαχνε και μπορώ να πω πως ήταν μεγάλη η επιτυχία. Αρχικά για τα "μπριζολάκια" χρειαζόμαστε φιλετάκια σόγιας, textured vegetable protein δηλαδή που βρίσκουμε σε μορφή μικρού φιλέτου σε καταστήματα που πωλούν χύμα προϊόντα και σε βιολογικάδικα. Είναι αποξηραμένα και χρειάζονται ενυδάτωση για να φαγωθούν. Για τις πατάτες χρησιμοποίησα ένα εκπληκτικό μείγμα θαλασσινού αλατιού με δενδρολίβανο και πορτοκάλι από την Aegean Herbs, χυμό λεμονιού και ποστοκαλιού και τις έψησα τόσο όσο χρειαζόταν για να αποκτήσουν τραγανή κρούστα εξωτερικά και να είναι μαλακές εσωτερικά.

Υλικά Για τα φιλετάκια -150 γραμμάρια φιλετάκια σόγιας -1/3 της κούπας σόγια σως -χυμός από ένα λεμόνι -1 κ.σ. μουστάρδα -1 κ.σ. άγρια ρίγανη Αμοργού Aegean Herbs Για τις πατάτες -7 μέτριες προς μεγάλες πατάτες -1/4 της κούπας ελαιόλαδο -χυμός από ένα λεμόνι -χυμός από ένα πορτοκάλι -1/2 κούπα νερό -1 κ.σ. αλάτι με πορτοκάλι και δενδρολίβανο Aegean Herbs -1/2 κ.γ. πιπέρι Εκτέλεση 1. Κόβουμε τις πατάτες ομοιόμορφα και τις βάζουμε σε ένα μικρό ταψί. 2. Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 200 βαθμούς Κελσίου. 3. Προσθέτουμε στο ταψί το ελαιόλαδο, τον χυμό πορτοκαλιού και λεμονιού, το νερό, το αλάτι με πορτοκάλι και δενδρολίβανο και το πιπέρι και ανακατεύουμε καλά. 4. Ψήνουμε στον προθερμασμένο φούρνο για μία ώρα περίπου σταματώντας 1-2 φορές κατά τη διάρκεια του ψησίματος για να ανακατέψουμε λίγο τις πατάτες. 5. Ζεσταίνουμε νερό σε μια κατσαρόλα και μόλις βράσει βάζουμε μέσα τα φιλετάκια και σβήνουμε τη φωτιά. Αφήνουμε για 15 λεπτά. 6. Ετοιμάζουμε μία μαρινάδα ανακατεύοντας καλά όλα τα υλικά σε ένα μπολ με σύρμα ή πιρούνι. 7. Σουρώνουμε το νερό από τα φιλετάκια και αφού κρυώσουν λίγο τα στύβουμε πολύ καλά να φύγει το επιπλέον νερό που έχουν απορροφήσει. 8. Ζεσταίνουμε λάδι σε ένα τηγάνι και βάζουμε τα φιλετάκια τηγανίζοντας για περίπου 4 λεπτά από την κάθε πλευρά. Θέλουμε να αλλάξει το χρώμα από ροζ σε καφέ και να δημιουργηθεί μία ελαφρώς σκληρή κρούστα. Τα βγάζουμε σε πιάτο με χαρτί κουζίνας για να τραβήξει το λάδι. 9. Αφού επαναλάβουμε τη διαδικασία για όλα τα φιλετάκια, περνάμε το καθένα μέσα από τη μαρινάδα για 1 δευτερόλεπτο από την κάθε πλευρά. Είναι σημαντικό να μην τα αφήσουμε περισσότερο γιατί ρουφούν την μαρινάδα αμέσως και θα γίνουν υπερβολικά αλμυρά. 10. Σερβίρουμε αμέσως με τις πατατούλες και απολαμβάνουμε!

Τιπς Αντί για αλάτι με δενδρολίβανο και πορτοκάλι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε άλλο αλάτι και να προσθέσουμε ρίγανη, θυμάρι ή άλλο μυρωδικό. Αν τα φτιάξετε θα χαρώ πολύ αν μου αφήσετε ένα σχόλιο εδώ και αν τo ανεβάσετε στο Facebook ή στο Instagram κάνοντας tag @veganhomegr και #veganhomegr για να μου πείτε πως σας φάνηκε!


420 Προβολές0 Σχόλια

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων